Δευτέρα 8 Ιουνίου 2009

Πνευματικό-πολιτικός περιορισμός - μια προσωπική ιστορία...

Σχετικά με την αμέσως προηγούμενη ανάρτησή μου, θα ήθελα να παραθέσω και μία σχετική ιστορία.

Μιλούσα πρίν από 2 εβδομάδες με έναν πολύ καλό μου φίλο, ο οποίος γνωρίζει για την πολιτική και τα σχετικά γεγονότα ότι προβάλλει η τηλεόραση, ίσως σπάνια και από καμιά εφημερίδα. Δηλαδή δεν ασχολείται, αλλά έχει μια διάχυτη αίσθηση ότι η πολιτική έχει ξεπέσει, πως όλοι τα πάιρνουνε και κανείς δεν αξίζει. Την άποψη αυτή τονίζει σε διάφορα σημεία, ενώ παράλληλα οι γνώσεις του για πρόσωπα και γεγονότα είναι αποσπασματα απο, λίγο-πολύ, ό,τι προβάλλεται.

Κουβεντιάζοντας για την πολιτική και τις επερχόμενες ευρωεκλογές, μου ανέφερε μεταξύ σοβαρού και αστείου, πως δεν τον ενδιαφέρει κανείς και πως θα ήθελε να δημιουργηθεί ένα κόμμα "αυτοκινητηστών" , κάτι σαν το Κόμμα Ελλήνων Κυνηγών, το οποίο και θα προβάλλει τα αιτήματα των "πωρωμένων" και γενικώς ενδιαφερομένων με την αυτοκίνηση και τα ζητήματα μετακινήσεων-μεταφορών, ίσως και περιβαλλοντικά ζητήματα, κατ' επέκταση. Καμία λέξη για τους υπόλοιπους τομείς.

Περιττό να πώ πως ο φίλος μου είναι φανατικός οπαδός της αυτοκίνησης, της μηχανολογίας και των παρεμφερων ζητημάτων

Είναι όμως αυτή ή μονομέρεια που ανέφερα στο προηγούμενο post μου, μαζί με την αδυναμία των υπάρχοντων κομμάτων να ανταποκριθούν σε μια πλειάδα ζητημάτων, τα οποία στην Ευρώπη έχουν βρεί τον δρόμο τους, που οδηγούν σε τέτοιες αντιδράσεις: στην ανάγκη να δημιουργηθούν κόμματα που να εκφράζούν αιτήματα μόνο για ενα συγκεκριμένο θεματικό τομέα, μπας και μέσω της πολιτικής πίεσης (τι πίεση μπορεί να ασκήσει μία τόσο μικρή παράταξη άραγε) ικανοποιηθούν κάποια αιτήματα, συχνά καλώς εννούμενα και καλοδεχούμενα.

Είναι πολύ πιο λογικό να ενσωματώνονται τέτοιες φωνές και αιτήματα σε κόμματα με επιχειρήματα και ενασχόληση με ΟΛΑ τα ζητήματα που αφορούν την ελληνική κοινωνία στο σύνολό της. Ο κατακερματισμός αυτός δεν φέρνει αποτέλεσμα για τα διεκδικούμενα αιτήματα αυτών των μικρών ομάδων και ενδυναμώνει κόμματα γνωστά, μεγάλα και αδιάφορα... Η λύση του προβλήματος βρίσκεται στην παιδεία των ατόμων που αποτελούν την κοινωνία μας και την οργάνωση των (λογικών πάντα) αιτημάτων για σταδιακή ενσωμάτωση τους στην συλλογική συνείδηση.

Ο φίλος μου, γνώστης των ζητημάτων περί της συμβολής των αυτοκινήτων στην κλιματική αλλάγη και την ατμοσφαιρική ρύπανση, απεχθάνεται τα μεγάλα και ρυπογόνα τζιπ (SUV). Τα θεωρεί εξάλλου μια μισαλλόδοξη προσπάθεια κοινωνικής επίδειξης. Είναι λοιπόν κατά της αγοράς και χρήσης αυτών των αυτοκινήτων από το καταναλωτικό κοινό, ένα δείγμα οριοθέτησης κανόνων για τον τρόπο μετακίνησης...

Ταυτόχρονα, του μιλούσα έγω για ζητήματα χωροταξίας, έναν δικό μου τομέα. Του ανέφερα πως δεν μπορούμε να καταναλώνουμε γη επ' άπειρω, κατα την διαδικασία της εκτατικής (απλωμένης) αστικής διάχυσης που λαμβάνει χώρα σήμερα στην ελληνική επικράτεια. Δεν συμφέρει από πολλές απόψεις (και οικολογικά, βεωαίως) και προτιμούμε περισσότερο τις συμπαγείς αστικές δομές.

Μου λέει, τι, δηλαδη στο μέλλον δεν θα μπορώ να έχω την μονοκατοικία μου; δεν θα μπορώ να έχω την ελευθερία να αγοράσω οικόπεδο και να κτίσω μόνος μου; αυτό, μου λέει, δεν είναι φιλελεύθερο...δεν είναι δυνατόν ποτέ να γίνει...

Γιατί όμως να περιορίζεις κάποιον, σε μεγάλο βαθμό, να αγοράσει ένα μεγάλο τζιπ, που κατ' αντιστοιχία είναι παρεμφερές με το να κτίζεις μια μονοκατοικία από άποψη ρύπανσης, και ταυτόχρονα θεωρείται λογικό να μην περιορίζεις αυτόν που θέλει να "καταναλώσει" γη, να αναζητήσει την συνδρομή του Δημοσίου για να έχει νερό, ηλεκτρικό, αποχέτευση, φυσικό αέριο, στα τέσσερα άκρα της χώρας, σε απομακρυσμένες περιοχές και να χρειάζεται επιπλέον ένα σωρό καύσιμα=ρύπανση για να μετακινηθεί απο/πρός τα εκεί?

θα σας πώ πως η αποσπασματική σκέψη και η συλλογική συνείδηση που προβάλλει κάποια αγαθά ως κοινωνικές κατακτήσεις, μας κρατούν ακόμη έρμαιους των παθών μας. καλή η σκέψη για τα αυτοκίνητα, αλλά ας πάει και παραπέρα. γιατί φοβάμαι πως και αυτή, είναι αποτέλεσμα μιας κάποιας προπαγάνδας....σε ένα κομμάτι της τουλάχιστον

Να σημειώσω πως αποσπασματικές απόψεις τέτοιου τύπου εκφράζονται από τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου, παρθέτοντας την άποψη του κυρίου Κ.Καββαθά από τους 4ΤΡΟΧΟΥΣ, ο οποίος επιμένει πως στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, πρέπει να παραμείνει το αεροδρόμιο ώς τόπος εκπαίδευσης πιλότων και ερασιτεχνών μαζί με δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου, ντε και καλά για τους λάτρεις των αιθέρων. Στην αντίθετη θέση βάζω την πρόταση Μάνου για την αξιοποίηση της έκτασης και την διασπορά των οφελειών σε ΟΛΗ την Αθήνα, ή τουλάχιστον σε πολλές περιοχές που έχουν προβλήματα αστικού περιβάλλοντος....

1. Μητροπολιτικό πάρκο τόσο μεγάλο, στην άκρη της Αθήνας με τα κουτσουρεμένα και ανοργάνωτα Μέσα μαζικής μεταφοράς=ΑΠΟΤΥΧΙΑ. Καλύτερα πολλά μικρότερα πάρκα (βλ πρόταση Μάνου), να ανασάνει και η Αθήνα, και παρ΄όλο που θα φτάσει ως εκεί το μετρό. Μην το συγκρίνετε με το Central park ούτε με το Hyde park, μιλάμε για άλλες συνθήκες, άλλες ανάγκες.

2.Με αεροπλάνα να γυροφέρνουν πάνω από το κεφάλι μου, σε τέτοιο πάρκο εγώ δεν θα πήγαινα και λόγω θορύβου και λόγω ανασφάλειας.και μαζί μου πολλές ομάδες ανθρώπων που παραδοσιακά χρησιμοποιούν τα πάρκα. Και ειδικα΄αν πρόκειται να εκπαιδεύονται πιλότοι και ερασιτέχνες πάνω από το κεφάλι μου...

3.Γιατί να κυκλοφορούν αεροπλάνα πάνω από την Αθήνα; θεωρητικά μπορεί να προωθηθεί η λειτουργία αυτόυ του κέντρου εκπαίδευσης σε αεροδρόμιο εκτός Αθηνών, και μιας και είναι και μικρό δεν νομίζω (δεν γνωρίζω κιόλας) να έχει τόσα έξοδα λειτουργίας.


4. Και κυρίως, είναι απέιρως μεγαλύτερη ανάγκη να ανασάνει η Αθήνα, να αποκτήσει χώρους πρασίνου, χώρους άθλησης . Αυτά είναι η μεγαλύτερη μας ανάγκη, μεγαλύτερη από την Σχολή Χειριστών ΠΑ, επισκευαστικής βάσης αεροπλάνων(εντός Αθηνών!!) και Αεροπορικού Μουσείου. Και τα 2 μαζί ΔΥΣΚΟΛΟ να συμβιώσουν....
Δεν μπορούμε να αναλογιστούμε τα πλεονεκτήματα και τον θετικό αντίκτυπο στις ζωές των Αθηνάιων.....

Απορώ γιατί ο έξυπνος και έμπειρός κ. Καββαθάς ολισθάινει σε λογικά ατοπήματα. Ίσως η έντονη ενασχόληση με τα μηχανοκίνητα και ο υφέρπων ελιτισμός του να έχουν μειώσει τα αντανακλαστικά και τις λογικές αντιδράσεις. Σε αυτόν και σε πολλούς άλλους, όπως ο επίσης πωρωμένος κ Κώστας Μακρής (http://www.k-makris.gr/Aer_Elliniko/elliniko.htm) Άλλο το ότι είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί η πρόταση Μάνου και άλλο το ότι επειδη δεν ανταποκρίνεται στα αίτήματά σας, είναι κατακριτέα κλπ κλπ....Κρίμα......

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου